Skuteczna dieta odchudzająca

Większość kobiet odchudza się przez całe życie. Nie wynika to z powodu ich nadwagi, ale troski o własny wygląd. Zawsze chcą się pięknie prezentować i dieta odchudzająca jest jednym z elementów, nawet jeżeli chodzi tylko o 1-2 kg. Sposobów na zrzucenie nadmiernych kilogramów jest wiele i wszystkie są skuteczne. Problem jednak dotyczy kilku zasadniczych kwestii:

  • bilansu kalorycznego,
  • zapewnienia podstawowych składników,
  • wpływu na zdrowie.

Dieta odchudzająca

W Internecie jest wiele przepisów na diety odchudzające. Dieta kapuściana, Dukana, to tylko niektóre przykłady. Ich zaletą jest szybka utrata wagi, ale niestety powodują efekt jo jo i niedobór niezbędnych dla organizmu składników. 

Właściwie zbilansowana dieta odchudzająca powinna uwzględniać różnorodność produktów, zapewnienie odpowiedniej ilości witamin i mikroelementów oraz niwelować uczucie głodu. Najlepiej, by dietę opracował wykwalifikowany dietetyk. Będziemy mieć wtedy pewność, że dieta będzie zawierać wszystkie niezbędne dla organizmu składniki.


Elementy skutecznej diety odchudzającej:

Skuteczna dieta odchudzająca to taka, która zapewnia systematyczny spadek wagi. Łatwo jest stracić kilka kilogramów w ciągu miesiąca, ale jest to opłacone restrykcyjnymi głodówkami, a potem kilogramy przybywają z nadmiarem. Skuteczna dieta jest dietą długodystansową i opiera się na zmianie nawyków żywieniowych. Najważniejsze zasady to:

  • 5 posiłków dziennie,
  • posiłek co 3 godziny,
  • obfite śniadania,
  • kolacja 2 godziny przed snem,
  • dużo warzyw i owoców,
  • produkty bogate w błonnik,
  • woda mineralna zamiast soków.

Każda dieta odchudzająca powinna być wsparta wysiłkiem fizycznym. Nie muszą to być intensywne ćwiczenia na siłowni. Fitness, taniec, jazda na rowerze w zupełności wystarczą.